Flyrejser og flybilletter
Klager over flyrejsen
Gik flyrejsen ikke efter planen? Var flyet fx forsinket eller aflyst, eller blev din bagage forsinket eller ødelagt? Så læs om dine klagemuligheder her.
Mener du ikke, at flyselskabet har levet op til sine forpligtelser under flyrejsen, kan du klage til Trafikstyrelsen. Trafikstyrelsen kan også afgøre, om du har ret til kompensation. Det er gratis at klage til Trafikstyrelsen.
På flypassager.dk, som Trafikstyrelsen står bag, kan du læse mere om, hvem du kan klage til
Mæglingsteamet for Forbrugerklager og Forbrugerklagenævnet kan behandle klager over en flyrejse, når du har handlet med et firma, der er registreret i Danmark. Mæglingsteamet for Forbrugerklager søger at finde en mindelig løsning mellem dig og virksomheden. Lykkes det ikke, kan sagen gå videre til Forbrugerklagenævnet, der vil tage stilling til, om der er grund til, at du skal have erstatning.
Hvis du mener, du har krav på at få erstattet hotelophold eller andet, du har forudbestilt på destinationen og ikke nåede frem til i tide, så skal du også klage til Mæglingsteamet for Forbrugerklager.
Mæglingsteamet for Forbrugerklager og Forbrugerklagenævnet behandler typisk klager over mistet og forsinket bagage, flyforsinkelser og problemer med rejsedokumenter.
Du bliver opkrævet et klagegebyr for behandling af sager hos Mæglingsteamet for Forbrugerklager. Hvis Mæglingsteamet for Forbrugerklager ikke kan hjælpe, og sagen går til Forbrugerklagenævnet, får du klagegebyret tilbage, hvis du får medhold i din klage.
Læs mere om Mæglingsteamet for Forbrugerklager og Forbrugerklagenævnet
Forbruger Europa er et europæisk netværk, der kan hjælpe dig med at klage over virksomheder i andre EU-lande. Det er gratis at få hjælp hos Forbruger Euro.
Pakkerejse-Ankenævnet behandler klager over køb af pakkerejser hos en dansk rejsearrangør.