Om forbrug.dk
Fandt du ikke, hvad du søgte?
Her forsøger vi at hjælpe dig videre, hvis du ikke kunne finde den information, som du ledte efter på vores side.
- Udvid din søgning: Prøv med andre eller bredere søgeord for at få flere resultater.
- Søg efter relaterede emner: Overvej, om dit spørgsmål kunne falde ind under et andet emneområde.
Har du en klage over en vare eller tjenesteydelse? Følg disse trin:
Start med at kontakte butikken eller virksomheden
- Henvend dig altid først til den virksomhed, hvor du har købt varen.
- Eksempel: Har du købt en vaskemaskine, skal virksomheden vide, at du har klaget, før du går videre til producenten eller montøren.
Før du klager over en varer eller ydelse
Hvis butikken afviser din klage
Har virksomheden ikke en løsning til dig? Så kan du gå til et godkendt ankenævn eller kontakte mæglingsteamet for forbrugerklager:
Kontakt ankenævn
- Ankenævn er private klageinstanser, der behandler tvister mellem forbrugere og virksomheder.
- De sikrer en uvildig afgørelse uden en retssag.
- Hvis der ikke er et ankenævn til din sag, så kan du kontakte Mæglingsteamet for Forbrugerklager
Kontakt Mæglingsteamet for Forbrugerklager
Hvis din sag ikke kan behandles i et ankenævn, kan du kontakte Mæglingsteamet for Forbrugerklager.
- Hvem kan klage?
- Varen eller tjenesteydelsen skal koste mellem 1.110 kr. og 100.000 kr.
- For tøj og sko er minimumsprisen 720 kr.
- Hvordan hjælper de?
- Mæglerne hjælper dig og virksomheden med at finde en fælles løsning.
- De er neutrale og upartiske med stor erfaring.
Kan din klage ikke behandles af et ankenævn?
Hvis der ikke findes et ankenævn, der kan behandle din klage, kan du få gratis hjælp hos en af de mere end 80 advokatvagter i Danmark.
Hvad er Advokatvagten?
Advokatvagten fungerer som en juridisk "skadestue", hvor du kan få mundtlig juridisk førstehjælp. Her kan du tale med en advokat, der giver gratis mundtlig rådgivning om din situation.
Hvad hvis din sag er kompleks?
Hvis du står over for en specifik eller kompleks juridisk udfordring, anbefaler vi, at du kontakter en kvalificeret juridisk rådgiver, som kan vurdere de særlige forhold i din sag.