Pressemeddelelse
Klager til Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet flytter
Fra den 17. februar 2020 skal forbrugerklager til Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet ikke længere indgives via Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Minsag, men i stedet via klageportalen for Nævnenes Hus. Klager til Forbrugerombudsmanden, Ankenævnet på Energiområdet, Pakkerejse-Ankenævnet og Teleankenævnet vil fortsat blive behandlet via Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens klageportal.
Denne pressemeddelelse er udsendt den 12. december 2019.
Fra den 17. februar 2020 skal forbrugere, der vil klage til Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet, gå til klageportalen for Nævnenes Hus.
Hidtil har klager til Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet ligget i it-systemerne Klag online og Min sag, som Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen står bag.
På Nævnenes Hus’ hjemmeside kan forbrugerne læse mere om klageportalen.
Overflytningen til det nye klagesystem betyder, at det i en periode fra den 13. februar 2020 til den 17. februar 2020 ikke vil være muligt at oprette klager, tilføje/læse dokumenter eller kommunikere via klageportalen for Nævnenes Hus eller via Klag online og Min sag.
Igangværende klager hos Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet vil automatisk blive overført til klageportalen for Nævnenes Hus.
For klager til Forbrugerombudsmanden, Ankenævnet på Energiområdet, Pakkerejse-Ankenævnet og Teleankenævnet fortsætter Min sag og Klag online indtil videre.
For yderligere information:
Kontakt Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens pressesekretariat: 41 71 50 98