Klagemuligheder og ankenævn
Her finder du information om, hvad der gælder for dig som forbruger i forhold til klagemuligheder og ankenævn.
Afgørelser fra Forbrugerklagenævnet
På Nævnenes Hus’ hjemmeside finder du en liste over principielle afgørelser fra Forbrugerklagenævnet, der danner præcedens for fremtidige sager.
Har du en klage over markedsføring?
Forbrugerombudsmanden fører tilsyn med virksomheders overholdelse af markedsføringsloven, betalingsloven og anden forbrugerbeskyttende lovgivning.
Pressemeddelelser
Se alle pressemeddelelser-
Fortsat mange klager: Kend dine rettigheder før du køber flybilletter
Forbruger Europa oplever fortsat et stort antal klager over flyselskaber. Derfor er det en god ide, at du som forbruger kender dine rettigheder, når du booker sommerens rejser. Det kan spare dig for tab af penge og feriedage. Læs rådene fra Forbruger Europa og Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen her.
Læs mere
-
Ankenævn: Forbruger havde ikke ret til at få penge tilbage efter aflyst show
Der er forskel på at sælge billetter og formidle billetter. Det måtte en forbruger sande efter at have købt billetter til et aflyst hesteshow gennem en hjemmeside. Afgørelsen kan få betydning for forbrugerne fremadrettet, vurderer Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.
Læs mere
-
Loyale forsikringskunder betaler mere for deres forsikringer
Kunder, som har haft samme forsikringsselskab i flere år og ikke genforhandlet aftalen, betaler for det meste mere end tilsvarende nye kunder, viser Konkurrencerådets nye analyse. Andre kundegrupper skiller sig også ud. For eksempel kunder på 65 år eller derover eller kunder med en kort uddannelse. Kunder, som forhandler om prisen eller skifter selskab, opnår generelt en bedre pris.
Læs mere