Klagemuligheder og ankenævn
Her finder du information om, hvad der gælder for dig som forbruger i forhold til klagemuligheder og ankenævn.
Afgørelser fra Forbrugerklagenævnet
På Nævnenes Hus’ hjemmeside finder du en liste over principielle afgørelser fra Forbrugerklagenævnet, der danner præcedens for fremtidige sager.
Har du en klage over markedsføring?
Forbrugerombudsmanden fører tilsyn med virksomheders overholdelse af markedsføringsloven, betalingsloven og anden forbrugerbeskyttende lovgivning.
Pressemeddelelser
Se alle pressemeddelelser-
Oplevelsesgavekort kan ende med klagesager
Gavekort til spise- og hoteloplevelser kan ende med klagesager, selvom de fleste har gode oplevelser. Det viser en sagsgennemgang fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen på baggrund af en række afgørelser fra Ankenævnet for Hotel, Restaurant og Turisme. Læs om de typiske faldgruber, og hvordan du undgår dem.
Læs mere
-
Feriegæster klager for sent og mister erstatning
Over halvdelen af klagesagerne til Pakkerejse-Ankenævnet i 2024 handlede om indkvartering. I nogle af sagerne fik forbrugerne afslag på kompensation, fordi de ikke kunne dokumentere, at de havde klaget under rejsen og dermed gav rejsearrangøren mulighed for at rette op på problemerne.
Læs mere

Mangler du stadig svar?
Hvis du ikke har fundet, hvad du søgte efter, så brug enten søgefeltet øverst til højre på siden eller følg linket nedenfor.