Pakkerejser

Pakkerejser – afbestilling, ændringer og klager

Læs mere om dine rettigheder, hvis du vil afbestille pakkerejsen. Se også, hvad du kan have ret til, hvis rejsen bliver ændret, eller hvis den har mangler.

Eksempler på ændringer, der ud fra en konkret vurdering kan ses som mangler

  • Det skib, du skulle sejle med ned ad Nilen, har fået maskinskade og er blevet erstattet af et skib af en ringere kvalitet
  • På grund af ombygning bliver du indkvarteret på et andet hotel end det, du havde bestilt

Eksempler på egentlige mangler

  • Værelset bliver ikke som lovet gjort rent tre gange om ugen, og du får ikke udleveret rene håndklæder dagligt
  • Lejligheden er ikke som lovet med balkon
  • Hotellet er ikke som lovet et ”familiehotel”. Det er nærmere et ungdomshotel med larmende fester hver nat
  • Der er ingen børnepool, selvom det fremgik af brochuren
  • Morgenmaden var tallerkenservering på værelset. Ikke stor morgenmadsbuffet som lovet
  • Det anviste mobile home var uden aircondition, som du ellers udtrykkeligt havde bestilt
  • Hotellet lå ikke som oplyst få minutters gang fra stranden. Man måtte køre med bus for at komme derned

Klager over pakkerejser

Hvis du vil klage over din pakkerejse, skal du først henvende dig til rejseselskabet. Hvis I ikke kan blive enige om en løsning, kan du tage sagen videre til Pakkerejse-Ankenævnet.

Læs mere på pakkerejse-ankenævnets hjemmeside